Thursday, July 2, 2009

"tesen"

tesen oh tesen

satu berita lagi
aku mendengarnya terus rasa hiba
tak sangka tesen dah tiada
banyak memberi kesan dekat semua
terasa macam semalam tengok kau bergolek2 kat dapur
teringat waktu kak yuli berborak dengan kau
sungguh perangai kau hanya kak yuli memahami
mengaku yang aku akan rindukan kau juga sebenarnya
okay,mari baca satu kisah tesen


"tesen,sini kau datang.tesen dah makan belum?jalan je kau tau kan." kata kak yuli dengan penuh kasih sayangnya kepada tesen. tesen pun aku tengok miaw2 yang kak yuli je boleh paham. mengada2 je aku tengok si tesen masa tuh. dekat kampung tuh tak ramai yang suka kucing sangat sebenarnya walaupun kat sebelah rumah kat bawah ada tempat untuk kucing2 nih. tapi tesen bukan di situ la tempatnya. kemudian, lagi satu situasi yang aku ingat si tesen masa malam2 suka duduk luar kan, lepas dia kat dapur tuh dengan kak yuli, dia dah makan la tuh. kemudian mesti maktuk cakap bukak sliding door depan tuh kasi tesen keluar. kadang2 bila aku saje cakap2 dengan tesen nih dia macam paham jugak. mungkin dah biasa dengan family kitorang yang besar ni agaknya. haha.


apepun itu cuma secebis dari kisah tesen. sungguh tesen bagi kesan sebenarnya kat semua. yang paling sedih mesti kak yuli sebab dia yang sememangnya rapat dengan tesen. aku dengar mak teh cerita dekat ayah pun agak touching jugak ayat2 kak yuli kepada tesen nih. hmm


sebelum ni masa duduk kat rumah nenek,ada si tompok. tapi aku dah lupa kisah tompok ni. tak ingat la..huhu. tapi sememangnya arwah nenek memang sayang tompok . tiba2 teringat dekat tompok jugak..


munee.nmz.2315."tesen"
okay. susah nak ngaku sebenarnya yang aku suka kucing nih tapi kehilangan tesen bagi kesan dekat aku. walaupun dulu aku tak da nak kisah sangat pasal tesen nih. selamat tinggal tesen-010709.hmm

No comments: