Thursday, December 4, 2014

Ship that wrecked in the middle of nowhere.

there are memories that need to let go slowly , it does not mean to stay forever, and so does friendship. some people may look at it as nothing, but to others it's everything. even the small thing you did ,they will remember it though.

Wednesday, December 3, 2014

Ia bukan segalanya

Adakah pointer pengukur masa depan kita
Ia tak bawak kau jauh mana
Hanya kedepan selangkah dari rakanmu yang disana
Dunia luar sana bukan bawa pointer kau ke mana
Bagaimana kau bawa diri dan pengalaman sedia ada,
Itu yang dipandang sebaiknya
Belajar dengan hati dengan kemahuan untuk lepas dari seksa menjawabnya
Dua perkara berbeza
Ya,ini bukan masanya untuk menyedari semua ini
Hendak aku buktikan pada semua
Yang nombor bukan segalanya dengan perkataan dan pemikiran
Dunia dapat diubah sekelip mata Manusia berubah dengan mengenal huruf mengikut masanya
Kau dapat lihat hari ini bagaimana ia mengubah kita semua
Yang banyak membaca, dunia mereka lagi luas tiada penghujungnya
Yang pandai berbicara,mereka gunakan untuk ubah diri dan sekeliling sebaiknya
Ini masa kita nak buktikan kita boleh berjaya.

Tuesday, December 2, 2014

The lyrics

Eternal Flame The Bangles Acustico: http://youtu.be/asqLAwkZ4Bo


There you go. Enjoy it. One of my fav.

Sunday, November 2, 2014

Tiada

berlagak seolah tiada apa jadi,
perlukah aku mengingatkan siapa kau dihari ini?
dulu dan sekarang banyak beza,
fahamilah sebaiknya,
tiada apa perlu diterangkan,
itu semua dahulu dan masing2 sudah lama kehadapan.

Tuesday, October 28, 2014

Buktikan

Bukan main lagi update sekarang. Tentang perasaan ye. Tolak tepi laa, buat apa yang patut,habiskan dulu perjuangan ini. Banyak lagi nak ditempuh. Percaya pada diri sendiri ,buktikan pada semua kau boleh berjaya dulu ya?

Jadi

Kerana kini dia mengerti Untuk apa yang jadi selama ini Hanya menambah pedih dalam diri Kenangan itu bersifat sementara Perlu usaha dan percaya Jika mahu berterusan selamanya Jadi.831pm.27okt.

Sunday, October 26, 2014

Tahu.

Menyimpan hati pada dia Bila kenal sejak mula Masing2 memahami gaya cakap dan cerita Yang bila berjumpa yang bila dikira Hati berbunga senyum selebarnya Segala rasa seolah sama Sedaya upaya ditapis perasaan Yang ditahu bagi dia ini hanya kawan Ya bagi kita ini satu cara untuk ke depan Apa dikisah kata mereka Perasaan ini kita yang rasa Tiada yang tahu walaupun cerita sedalamnya Walaupun begitu diharap persahabatan berkekalan Kerana diakhirnya aku tahu Kau dan aku tidak mungkin bersatu Tahu. 527pm.26october

Saturday, October 25, 2014

Langkah mudah

Carilah langkahmu sendiri
Apa yang jadi dulu tidak akan berulang lagi
Ia mudah dan tidak susah
Kuatkan diri untuk mula walau mahu rebah
Cipta kenangan baru
Yang dalamnya tiada kau dan aku
Agar dapat dilupakan kisah dahulu
Kerana aku mengerti
Kenangan baru ada memori tersendiri.

Tuesday, October 21, 2014

Sebenarnya

Kita sebenarnya bukan kawan
Kita adalah lawan
Lawan yang diperlukan dalam apa keadaan
Lawan yang penat memahami lelah dan kerenah
Lawan yang kental hatinya untuk setiap ayat kau lontarkan
Lawan yang salahnya tiada pada kau di depan mata
Lawan yang kau tahu ada tersorok rahsia simpan padanya
Dari tahu yang buat kau merana
Tahu buat kau senyum seketika dikala kau gundah gulana
Yang dicuba jaga hatinya namun tak terdaya
Kerana setiap langkah dia seperti ada salahnya
Yang kau tahu
Kau sangat hargai dan tak akan lupa setiap cabaran yang pernah ditempuhi bersama
Hanya kata kata mainan jiwa Itu yang mampu diukir sebaiknya
Yang ikhlas dari hati
Yang dapat dibuat pengganti diri Kehilangan kata kata untuk meluahkan segalanya
Yang diharapkan bukan lawan
Atau aku yang tersilap menilai erti persahabatan
Terlalu memegang penuh makna
Hingga lupa dia sudah punya segalanya
Tanpa aku hidup mereka masih seperti biasa
Tanpa mereka tiada daya aku bergerak seadanya
Harap maafkan segala kesilapan
Sebelum kita berpaling arah untuk ke satu tujuan
Tujuan yang menunjukkan jalan ke masa hadapan

Monday, October 20, 2014

Sedar.

Dia sedar dia tiada siapa siapa,
Yang ada,
Hanya usaha untuk membuktikan yang dia boleh ke depan
Yang penting,
Bukan kegagalan yang nak ditunjukkan,
Biarkan yang mengenali berkata kata,
Biarkan persepsi sebegitu tenggelam dengan mereka
Percaya diri sendiri
Yang esok lagi baik dari hari ini.

Wednesday, October 1, 2014

Tuesday, September 23, 2014

Forget

To forget someone is you have to meet someone that can make you forget and erase those memories then.


Simple lyrics but yet so meaningful. Sam Smith - Stay With Me. My new fav I can say

[Verse 1:]

Guess it's true, I'm not good at a one-night stand
But I still need love 'cause I'm just a man
These nights never seem to go to plan
I don't want you to leave, will you hold my hand?

[Chorus:]
Oh, won't you stay with me?
'Cause you're all I need
This ain't love, it's clear to see
But darling, stay with me

[Verse 2:]
Why am I so emotional?
No, it's not a good look, gain some self-control
And deep down I know this never works
But you can lay with me so it doesn't hurt

[Chorus 3x]

Monday, September 22, 2014

Urusan.

semua makin sibuk mengejar waktu. sekarang bukan lah waktunya seperti dulu.
biar yang baru mula langkah atau sudah melangkah jauh di tengah.
ketepikan segala kemungkinan
dan segala jenis pemikiran yang berlainan. 
segala urusan tolak tepi,untuk yang memerlukan kerjasama esok hari.

Tuesday, August 19, 2014

Ruang dan peluang

Adakah perlu?
Adakah harapan disebalik itu?
Kerana singkatnya masa
Untuk dikenangkan segala
Yang dibelakang sana
Cukuplah
Cuba ya?

Friday, July 25, 2014

Menonton always a traveller.


- Being tested, is a blessing. It's the nature of your response.
- Allah is helping us, purifying us in every way.
- Marriage is what turning dunya into jannah.
- What is the primary need?
Woman - unconditional love. Man - unconditional respect.
- A constant life long focus what is actually you want.
- Remember Allah in everything you do.
- What's dunya for you? - What is your ultimate goal and purpose?
The answer is within you.

By Yasmin Mogahed in #alwaysatraveller  by Mizz Nina. I always adore her journey throughout this time. It's a constant life learning process and she really did it well.
I just had my chance to watch this series since it was recorded by my family at home.
There is a lot to share but here some of it.

Sunday, February 9, 2014

the lyrics..is something.

Firstly, please listen to this song. 
Augustana - Boston.


Secondly, please digest the lyrics carefully.
Imagine yourself in the song, well of course.


In the light of the sun, is there anyone? Oh it has begun...
Oh dear you look so lost, eyes are red and tears are shed,
This world you must've crossed... she said...

You don't know me, you don't even care, oh yeah,
She said
You don't know me, and you don't wear my chains... oh yeah,

Essential yet appealed, carry all your thoughts across
An open field,
When flowers gaze at you... they're not the only ones who cry
When they see you
She said...

You don't know me, you don't even care, oh yeah,
She said
You don't know me, and you don't wear my chains... oh yeah,

She said I think I'll go to Boston...
I think I'll start a new life,
I think I'll start it over, where no one knows my name,
I'll get out of California, I'm tired of the weather,
I think I'll get a lover and fly him out to Spain...
Oh yeah and I think I'll go to Boston,
I think that I'm just tired
I think I need a new town, to leave this all behind...
I think I need a sunrise, I'm tired of the sunset,
I hear it's nice in the Summer, some snow would be nice... oh yeah,

You don't know me, you don't even care, oh yeah...

Boston... where no one knows my name... yeah
Where no one knows my name...
Where no one knows my name...
Boston...
No one knows my name.

                                    ________________________________________________

haaa macamne? how do you feel now after listening to the song?  don't tell me that you can't even relate a single thing about your life in this song. power kan lirik diaa. dah lah video kat pantai, lagu ni version live sedap jugak. tak boleh lawan original video ni. power!

tapi itu lah, ikut lirik macam nak melarikan diri dari segala benda yang dia dah lalui. kalau siapa tengah down atau moody atau dalam proses nak pulihkan diri dari segala masalah, ni lah lagunya. tapi jangan lah terbawa2 dengan lirik ni. ada ke patut, nak pergi jauh tinggalkan apa yang dia ada. 

lepas tu lama lama dengar. tak nak eh aku tinggalkan kehidupan yang aku ada sekarang. how  can you do it? kita memang nak memperbaiki diri jadi elok lagi. tapi jangan give up  please, jangan hilang.dari situ kita tau kita macamne. nak jadi lagi baik dari dulu ke, jadi teruk lagi untuk sekarang ataupun macamtuu je. kalau nak tenggelam dalam lagu,  tenggelamlah berapa lama nak. tapi jangan lupa kembali ke alam nyata balik. 

kita tak terhad satu lagu kalau bagi mood kita berubah. cukup ingat serangkap yang paling dalam. lepastu terdiam. 





nmz.munee.0332.090214.the lyrics..is something.
ya, slides dan assignments ke mana. ke sini jawabnya.

Thursday, February 6, 2014

hello again. and it's 2014.

oh hello everyone! selamat tahun 2014 nak jugak ucap ye tak.



 berhabuk lah kiranya blog ini ye setelah lama tak di update. macam2 cerita ada...
tapi haiiii apa kabar? hehe pelik je tengok blog sendiri lama tak update macamtu. baca post lama kelakar je rasa. last sekali pasal masa Pilihanraya Kolej..undian kedua tertinggi. what a surprise. itu dulu la..tanggungjawab banyak eh..dengan jadi mentor
 lagi.

yang penting alhamdulillah!! pointer sem lepas naik! pewitttt. tahniah munirah!! alhamdulillah..i am happy. family happy yang penting sekali. kawan2 ramai bagi semangat jugak..kalau boleh nak 3.5 above, DL la kan..kena usaha banyak..n dah bincang dengan Pegawai Hal Akademik di kolej...tanya pendapat beliau, aku kena dapat 4.00 untuk setiap subjek semester!!
memang kena A+++++ lahh tapi dari CGPA aku tu..rasa semangat sikit nak final year ni..apa lagi nak buat thesis eh. risau den. tapi tu la..you can do it munirah!! serius rasa bersemangat lagi nak final year ni..tahun depan praktikal dah. kawan2 lain ramai dah kerja n dah habis belajar. aku tahun depan baru praktikal..takpe...my time will come!! yeahhhhhh



nmz.munee.1746.060214.hello again. and it's 2014
gtg. nanti update lagi!