Saturday, July 3, 2010

lagi sebulan laptop

ye aku ingat lagi saat saat aku menerima kau dalam hidup aku. It such an overwhelming joy for me at that time, tak sangka betul. Truly, i really really appreciated you in my life. Terima kasih ayah emak kerana memberi peluang pada saya untuk memiliki laptop sendiri.

my 18th birthday gift ni.aiyo,masih lagi simpan message yang ayah hantar dulu masa tu tapi sekarang dah terkubur bersama nokia5300xpress music kesayangan.ini lagi satu cerita.huaaaaa

Ok ok.mengenai nokia itu sudah cerita kan, rilek rilek la.adehh. panjang lagi jadinya nanti. Apapun, ternyata kisah laptop menjadi sebahagian dari hidup ini. Lepas tu banyak pulak aku menulis pasal laptop sahaja, dekat buku aku macam essay 6 muka surat dah n ada puisi pendek pasal laptop dah dekat 5. Eh banyak la juga kan. Ye lah setiap tulisan yang dicerita ada makna walaupun hanya tiga baris cuma.

oh ya, laptop aku sihat2 saja. Dah baik malah berfungsi sepenuhnya, cuma kena update antivirus apa tah.dah outdate kot.somebody helpp.n cable charger laptop la situasi nya ni..sebab ia turut digunakan di laptop lagi satu sebab brand yang sama dan chargernya rosak juga.bagus kan. Dah tu malam last tu aku cuba la betul betulkan untuk kali terakhir sebelum harapan dimusnahkan oleh bateri laptop yang tidak dapat bertahan.sudah otw sampai. Ayah kata kena order lagi senang dan aku tak tau berapa lama lagi dia sampai. Rilek rilek mun.ilek pok


Situasi terkini
charger cable laptop kini sudah tidak berfungsi
Tidak tahan dengan lama panasnya ia digunakan
Atau wayarnya yang ditekan selama masa ia bertahan
jadi ambillah pengajaran untuk kegunaan dimasa hadapan
Jangan berkira siapa guna kerana di akhirnya ia kembali pada kita juga



Ketika laptop terpadam
Hati turut tenggelam
jauh ke dalam larutan malam





nmz.munee.3710.1350.lagi sebulan laptop
Ye lagi sebulan umur dia 2 tahun.

No comments: